Wrocławskie Centrum Transferu Technologii PWr zaprasza firmy z Dolnego Śląska, na bezpłatne szkolenie stacjonarne pt. „Umowa sprzedaży i warunki handlowe INCOTERMS 2020 oraz odpowiedzialność spedytora i przewoźnika, reklamacje i dochodzenie roszczeń w transporcie krajowym i międzynarodowym”, celem podniesienia konkurencyjności firm na rynku krajowym i międzynarodowym.
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla firm, które korzystają z usług firm spedycyjnych w transporcie krajowym i międzynarodowym. Przedstawione zostaną PRAKTYCZNE zagadnienia związane z tym obszarem.
Data szkolenia: 12.05 (czwartek) w godzinach 9.00 – 14.30.
Miejsce szkolenia: Szkolenie stacjonarne w siedzibie Wrocławskiego Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej, ul. Smoluchowskiego 48, Wrocław (teren kampusu głównego PWr).
Zgłoszenie na szkolenie: Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani wzięciem udziału w szkoleniu, to proszę e.mailem wysłać zgłoszenie (imię, nazwisko, email kontaktowy, nazwa firmy, NIP firmy) na adres email: marcin.haremza@pwr.edu.pl
Z danej firmy, w szkoleniu mogą wziąć udział maksymalnie 2 osoby, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zakwalifikowani uczestnicy szkolenia otrzymają potwierdzenie uczestnictwa emailem.
Termin zgłaszania się mija w dniu 9.05 (poniedziałek) o godz. 12.00.
Zakres merytoryczny szkolenia:
- Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania – prawa i obowiązki sprzedającego i kupującego. Przejście ryzyka, kiedy sprzedaż jest dokonana i sprzedającemu należą się pieniądze.
Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu:
- EXW EX Works,
- FCA Free Carrier,
- CPT Carriage PaidTo,
- CIP Carriage Insurance Paid To,
- DAP Delivered At Place,
- DPU Delivery at Place Unloaded,
- DDP Delivered Duty Paid.
- TOP10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®.
- uzgodnienie warunków handlowych, ale bez podania wersji INCOTERMS®, a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych,
- dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
- nadużywanie DDP,
- powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”,
- inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020.
- Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora.
- czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu,
- zakres odpowiedzialności spedytora,
- najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji,
- skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem,
- problem fałszywych przewoźników i podwykonawców – procedury zaradcze.
- Ubezpieczenia (CARGO, OCP, OCS) – co należy wiedzieć.
- OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek,
- czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?
- co należy obowiązkowo sprawdzić w ubezpieczeniu przewoźnika (a z reguły się tego nie robi)?
- Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CRM).
- podstawy prawne,
- zakres odpowiedzialności przewoźnika,
- przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności lub ograniczające wysokość wypłacanego odszkodowania,
- niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
- kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
- czy kierowca powinien pomagać przy czynnościach ładunkowych np. przesuwać palety do krawędzi naczepy
- umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
- najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
- zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
- najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
- postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca,
- przykłady praktyczne,
- jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
- jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.
Program godzinowy szkolenia:
- 8.30 – 9.00 – rejestracja/kawa na powitanie
- 9.00 – 10.30 – cześć I szkolenia.
- 10.30 – 10.45 – przerwa kawowa
- 10.45 – 12.15 – Cześć II szkolenia.
- 12.15 – 12.45 – przerwa kawowa
- 12.45 – 14.30 – cześć III szkolenia, dyskusja i podsumowanie.
Ekspert prowadzący szkolenie:
Mgr Andrzej Sikorski, Progress Project Sp. z o. o.. Trener i konsultant. Ukończył Ekonomikę Transportu na Uniwersytecie Gdańskim. Autor wielu publikacji na tematy związane z handlem zagranicznym i transportem międzynarodowym. Od 1984 roku praktycznie związany z logistyką międzynarodową zdobywając doświadczenie w spedycji międzynarodowej i transporcie. Karierę zawodową zaczynał w Zarządzie Portu Gdynia, potem pracował w C. Hartwig Warszawa i zagranicznych firmach logistycznych LEP International i GeoLogistics Corp. Od 1996 roku prowadzi także działalność konsultanta i wykładowcy. Doskonały znawca warunków dostaw INCOTERMS, specjalizuje się w dochodzeniu roszczeń i reklamacjach z tytułu umowy sprzedaży międzynarodowej oraz spedycji i transportu. Jest stałym wykładowcą dla Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD), moderator na forum Giełdy Trans.
Zapraszamy do uczestnictwa!