Wrocławska płyta drogowa do przykrycia wykopów budowlanych
Nazwa technologii
Wrocławska płyta drogowa do przykrycia wykopów budowlanych
Abstrakt (krótki opis oferowanej technologii)
Przedmiotem oferty jest (wynalazek) stalowa, segmentowa płyta drogowa służąca jako przykrycie wykopów wąsko przestrzennych o szerokości maksimum 2000 mm. Wynalazek składa się z: patentu pn. „Stalowa, segmentowa płyta drogowa” PAT.229530, wzoru przemysłowego „Segmentowa płyta drogowa” W.21933, znaku towarowego słowno-graficznego: ROAD TRENCH LINK WROC, Z.433299 oraz znaku towarowego słowno-graficznego: WROCŁAWSKA PŁYTA DROGOWA, Z.433300.
Wynalazek jest współwłasnością Politechniki Wrocławskiej oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji S.A. we Wrocławiu.
Szczegóły technologiczne i opis oferowanej technologii
Stalowa, segmentowa płyta drogowa wg. wynalazku jest w kształcie prostokąta, ma płaską powierzchnię górną i przytwierdzone do niej konstrukcyjne elementy nośne. Posiada płaską blachę pomostową (A) wykonaną ze stali S235JR+N o grubości co najmniej 9 mm, do której przytwierdzona jest grzbietami blacha falista (B) o wymiarach fali blachy S.C. 381x140x5,5, która z przeciwnej strony przytwierdzona jest na brzegach do dwóch blach osadczych (D).
Płyty drogowe występują w czterech wariantach tj. płyta środkowa, płyta lewa, płyta prawa, płyta pojedyncza. Dobór płyty jest uzależniony od wielkości wykopu. Płyta lewa i płyta prawa służą do połączenia z płytą środkową. Długość płyt wynosi 3500 mm, natomiast szerokość jest zmienna w zależności od rodzaju płyty. Stalowe, segmentowe płyty, połączone ze sobą w kierunku poprzecznym, mogą tworzyć przykrycie wykopu wąsko przestrzennego o dowolnej długości pokrywające się np. z szerokością drogi bądź ulicy.
Rys. 2. Płyta drogowa nad lokalnym wykopem – szeroka ulica w centrum Wrocławia.
Docelowe branże dla oferowanej technologii
Wynalazek znajduje zastosowanie w branży budowlano-remontowej w zakresie wodno-kanalizacyjnym, gazowym, telekomunikacyjnym.
Innowacyjność i korzyści z zastosowania technologii
Innowacyjność:
- płyta składa się z segmentów, co daje możliwość montażu na dowolną długość;
- łatwy montaż segmentów;
- nieograniczona nośność użytkowa;
- brak ograniczeń ruchu (np. prędkości poruszających się po płycie pojazdów);
Korzyścią ze stosowania płyty drogowej wg. wynalazku w pracach remontowo budowlanych jest:
- zmniejszenie uciążliwości dla społeczeństwa prowadzenia prac, poprzez umożliwienie swobodnego przejazdu;
- w przypadku prowadzenia prac na pasie drogowym, możliwe zmniejszenie opłat za zajęcie pasa drogowego;
Poziom gotowości wdrożeniowej oferowanej technologii
TRL 8 – Zakończono badania i demonstrację ostatecznej formy technologii
Poziom gotowości wdrożeniowej oferowanej technologii (old)
Technologia zweryfikowana w warunkach operacyjnych
Related RB
-
Stalowa, segmentowa płyta drogowa
Oferta technologiczna do pobrania
Download OT_405079_2019.pdfImię i nazwisko konsultanta
dr inż. Tomasz Marciniszyn
Numer telefonu stacjonarnego
713204195
Adres e-mail
tomasz.marciniszyn@pwr.edu.pl
Adres do korespondencji
Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechnika Wrocławska ul. Smoluchowskiego 48 50-372 Wrocław
Oczekiwana forma komercjalizacji
Sprzedaż
Wydział PWr – autor technologii
Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego
Słowa kluczowe (opcjonalnie)
przykrycie wykopów, innowacje w budownictwie, pływa drogowa